x W naszym serwisie używamy plików typu cookie do celów m.in. statystycznych czy reklamowych. Przeglądarka jakiej używasz może zmienić ustawienia dotyczące cookies w każdym momencie. Więcej informacji znajdziesz w "Polityka bezpieczeństwa".
 

Ciekawe linki




2020-11-10

KROŚNIEŃSKI HOLDING KOMUNALNY MA NOWĄ SIEDZIBĘ

Budowa nowego budynku administracyjnego przy ul. Fredry dla potrzeb Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego dobiegła końca. Obok starego, wysłużonego baraku z lat 70., zwanego czasem „przewróconym wieżowcem”, stanął nowoczesny, dwukondygnacyjny biurowiec o powierzchni użytkowej ok. 1800 m kw. Cała administracja Spółki zlokalizowana jest teraz w jednym miejscu, podobnie jak Biuro Obsługi Klienta, które zyskało nową przestrzeń i nowy standard obsługi mieszkańców. Nowy budynek ma 1755 m kw. powierzchni użytkowej. Pracuje w nim ponad 70 osób. Obiekt jest kompozycją trzech połączonych ze sobą brył, które cechują nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania architektoniczne, dostosowane do potrzeb Spółki i idealnie sprawdzające się w budynkach administracyjnych. Przed biurowcem znajduje się przestronny parking na 100 miejsc postojowych. W pobliżu wejścia do Biura Obsługi Klienta i budynku administracyjnego wyznaczone są specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w nowoczesną instalację fotowoltaiczną o mocy ok. 40 kW, z której wyprodukowana energia wykorzystywana jest na potrzeby funkcjonalne budynku. Efektywność energetyczną biurowca zapewniają też przeszklone ściany, które optymalnie doświetlają wnętrza biurowe i konferencyjne. Komfort pracy oraz warunki obsługi mieszkańców w nowym biurowcu są nieporównywalnie lepsze niż w starym budynku administracyjnym, który od 1978 r. nigdy nie był kompleksowo modernizowany.

– Budowa nowej siedziby dla Spółki była przez wiele lat odkładana, bo zawsze były ważniejsze sprawy. Przez ostatnie lata największy nacisk kładliśmy na realizację dużych, infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych, pozyskiwaniu środków unijnych i modernizacji zakładów, którymi zarządzamy, ale w końcu budowa nowej siedziby stała się wręcz niezbędna, by zapewnić pracownikom przyzwoite warunki pracy, a także dla poprawy obsługi mieszkańców. Dotychczas pracowaliśmy w rozproszeniu, w kilku budynkach, w warunkach jak z innej epoki. Nasz główny budynek administracyjny był tak naprawdę tymczasową prowizorką, wybudowaną ponad 40 lat temu – mówi Janusz Fic, prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.

Budowa nowego lokum dla miejskiej spółki trwała kilka lat. Inwestycję zapoczątkowały działania z grudnia 2013 r., gdy Spółka wystąpiła do Urzędu Miasta Krosna z wnioskiem o decyzję o warunkach zabudowy. Rok później, w grudniu 2014 r., ogłoszony został konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej nowego budynku administracyjnego, w którym wybrana została propozycja krośnieńskich architektów – Renaty i Zbigniewa Święcińskich z Archit-Studio Święciński Architekci. Na jej bazie w sierpniu 2015 r. zlecono wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę. Ogłoszenie przetargu na prace budowlane (luty 2018 r.) i podpisanie umowy z KPB-Budownictwo na wykonawstwo (marzec 2018 r.), spowodowały, że projekt pn. „Budowa budynku administracyjnego MPGK Krosno Sp. z o.o." przeszedł w prawdziwą fazę realizacji. Budowa trwała 2 lata.

Budowa nowej siedziby Spółki nie była kaprysem, ale wynikała z konieczności. Stary budynek nadawał się jedynie do rozbiórki. Dodatkowo stanowił zagrożenie dla środowiska i zdrowia pracowników, gdyż elementami jego konstrukcji były płyty azbestowo-cementowe. Jestem zadowolony, że został zaprojektowany atrakcyjny, nowoczesny obiekt Na wysoką ocenę zasługuje firma KPB-Budwnictwo, realizująca tę inwestycję – podkreśla Jan Guzik, dyrektor ds. technicznych w Krośnieńskim Holdingu Komunalnym.

Według założeń architektonicznych nowy biurowiec Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego ma zapoczątkować szereg zmian wizualnych i urbanistycznych w bazie Spółki przy ul. Fredry, jak również w tej części miasta. Dzięki dobrej lokalizacji budynku doskonale wykorzystany jest potencjał miejsca i jego walory widokowe, tj. tereny zielone i rekreacyjne nad rzeką Wisłok oraz widoczne na wzniesieniu centrum miasta.

Budynek jest nowoczesny i rozpoznawalny, a jego architektura komponuje się z istniejącym otoczeniem. Stanowi zwartą bryłę, złożoną z trzech skrzydeł połączonych łącznikami komunikacyjnymi, w której centralną część zajmuje Biuro Obsługi Klienta z wejściem głównym do obiektu, a skrzydła boczne mieszczą inne funkcje biurowe, administracyjne i techniczne – mówi główny projektant budynku Zbigniew Święciński z pracowni Archit-Studio Święciński Architekci. – Planując rozmieszczenie poszczególnych powierzchni użytkowych, braliśmy pod uwagę walory użytkowe i funkcjonalne oraz standardy użytkowe odpowiadające specyfice obiektu biurowego wysokiej klasy – podkreśla główny projektant.

Ostateczne zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2020 r. Zgodnie z umową prace budowlane realizowane są dwuetapowo. Po oddaniu nowego biurowca do użytkowania KPB-Budownictwo dokona całkowitej rozbiórki starego, pochodzącego z lat 70. XX w. budynku. W miejscu po nim powstaną dodatkowe miejsca parkingowe i pojawią się zielone nasadzenia.

Budowa budynku biurowego to już druga od 2018 r. inwestycja, po Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zrealizowana przez KPB-Budownictwo dla Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego – mówi Łukasz Gadzała, prezes zarządu KPB-Budownictwo.

–To była nietuzinkowa inwestycja zarówno pod względem architektonicznym, jak i konstrukcyjnym. Zastosowane materiały i instalacje zapewnią większą żywotność obiektu, obniżą koszty jego eksploatacji i zwiększą jego funkcjonalność. Na uwagę zasługuje również samo wnętrze, które cieszy oko, ale i potrafi zaskoczyć oraz zadziwić. Realizacja tej budowy była dla naszej Spółki wyzwaniem, któremu udało się sprostać, a dowodem jest dobra ocena wystawiona przez Inwestora w protokole odbioru końcowego
– dodaje prezes Ł. Gadzała.

Budowa nowej siedziby Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego kosztowała blisko 10,5 mln zł i finansowana była z kredytu inwestycyjnego oraz środków własnych Spółki. W przyszłości teren wokół budynku zostanie kompleksowo zagospodarowany i urządzony tak, by był kolejną wizytówką Krosna.

– Od wielu lat wnioskowałem do Zarządu MPGK, by podjęto działania inwestycyjne poprawiające warunki pracy oraz obsługi mieszkańców. Inne podejmowane ważniejsze sprawy zawsze temu przeszkadzały. Przenosiny ze starego budynku do okazałej nowej siedziby to kamień milowy w rozwoju gospodarki komunalnej. Koncentracja większości pracowników w jednym miejscu, nowoczesne przestrzenie, dostępne miejsca parkingowe poprawią jakość pracy i obsługi mieszkańców. Całość doskonale komponuje się w krajobrazie Krosna – podkreśla prezydent Krosna Piotr Przytocki.

Krośnieński Holding Komunalny

Portale społecznościowe

2020-10-09

Informacja

Informacja MPGK Krosno Sp. z o.o. o jakości wody uzdatnionej w III kwartale 2020r.

Centralne Laboratorium Wody i Ścieków

Live chat

 
Do góry Wstecz Strona główna 38-400 Krosno, ul. Fredry 12 Tel.: 13 436 83 11, 13 474 83 20 Fax: 13 436 86 78
© MPGK Krosno 2006 Realizacja: ideo Powered by CMS Edito